Պավել Ֆլորենսկի. Հնարավո՞ր է գիտական աշխատանքը Սոլովկիում /նամակներ. մաս 5-րդ/

Նախորդ նամակը՝ այստեղ

1934. XII.13 [Ν 4]

Թերևս հիմնական դժվարությունն այն է, որ ոչ մի րոպե չեմ լինում միայնության մեջ, և, հետևաբար, ստեղծագործական աշխատանքն ամբողջությամբ բացառվում է։ Նույնիսկ նամակներ գրելու ժամանակ չկա։

… Ապրում եմ շատ ավելի լավ պայմաններում, քան Սոլովկի ժամանելու նախնական շրջանում։ Ու չնայած իմ աշխատանքն ինձ համար չէ՝ արտադրություն է, բայց ուժերիս սահմաններում է ու ամեն դեպքում ամբողջությամբ կտրված չէ իմ մասնագիտական հետաքրքրություններից։ Հուսով եմ՝ հետագայում, երբ արտադրությունը կբարելավվի ու կգնա իր բնական հունով, հնարավոր կլինի խորացնել այն ու դրա հետ կապված ինչ-որ ավելի օգտակար և մտավոր ավելի մեծ լարում պահանջող բան անել։ Մինչ այդ փորձում եմ ռացիոնալացնել արտադրությունը, ներդնել հայտնի մեխանիզացիան, հասնել նրա հնարավոր սահուն ու օգտակար (էֆեկտիվ) առաջընթացին։ Այսպիսի պայմաններում, կտրված լինելով գրականությունից, իսկական լաբորատորիայից ու տեխնիկական մատակարարման աղբյուրներից, ամեն քայլը պահանջում է շատ ավելի ժամանակ ու ջանքեր, քան կլիներ, եթե մենք չլինեինք կղզու վրա, որի հետ հաղորդակցությունը ձմռանը կտրվում է, չնայած, այդուհանդերձ ինչ-որ բան անել հնարավոր է և պետք է։ Բացի արտադրությունում աշխատելուց ես զբաղվում եմ նաև գրադարանում. չեմ կարդում, այլ կարգի եմ բերում կամ ավելի ճիշտ՝ օգնում եմ կարգի բերել այն. օրինակ, կազմում եմ օտարալեզու գրքերի կատալոգը, մտածում եմ պոլիգրաֆիական (տպագրական և հրատարակչական) ցուցահանդեսի կազմակերպման մասին և այլն։ Նաև ֆիզիկա եմ դասավանդում բարձր տիպի դպրոցներում՝ մեծահասակներին։ Վերջերս ինձ վրա եմ վերցրել ճարտարագետների (ինժեներներ) և բարձրագույն կրթությամբ այլ մարդկանց՝ մաթեմատիկական խմբակի ղեկավարությունը և դեռ նրանց համար դասախոսություններ եմ կարդում մաթեմատիկայից։

Աղբյուրը՝ http://www.solovki.ca

Թրգմն.՝ Գ. Ա. Հ.

Posted on April 5, 2013, in Պավել Ֆլորենսկի and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

